Have an account?

Omval i Örebro

Inte för att vara sådan men jag fick rätt. Kanske något av en lågoddsare men ändå. Det är intressant att allt fler människor nu tyckte det var bra att valet överklagades.

Valet blir intressant ur många aspekter. En aspekt är att inga partier har några större pengar. Det skulle kunna betyda att det blir mer av möten mellan människor och mindre reklampelarpolitik. Förhoppningsvis kommer engagemanget att visa sig bland medlemmar.

En annan aspekt blir att Örebro får stå i det nationella rampljuset. Jag hoppas vi kan förvalta det väl.

En tredje aspekt är att det förhoppningsvis blir en mycket justare valrörelse. Socialdemokraterna bedrev, utöver de fel man begick i bland annat Vivalla, en grov smutskastningskampanj. Kanske har man lärt sig läxan. Kanske kommer valet att handla om verkliga politiska motsättningar och inte enbart tillskruvade förvanskningar

Centerpartiet gjorde ett katastrof val 2010. Vi halverades mandatmässigt i kommunen. Vi backade i antalet röster men inte alls i proportion till mandattappet. Jag och mitt parti är enormt taggade. Vi kommer att ge allt. Vi har många såväl nya som äldre medlemmar som känner en stor revanschlystnad. Till er säger jag - Ge järnet visa varför Örebro är beroende av våra förslag, prioriteringar och engagemang för jobben, klimatet och det förebyggande arbetet. Till alla er andra - Vi möts i valrörelsen!

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive