Have an account?

1000 nya jobb????

Sitter och läser "Örebroaren" och ser en annons från vänsterpartiet. 1000 nya jobb inom vård, skola och omsorg i Örebro kommun löd budskapet. Jag idkar lite huvudräkning och kommer fram till ca. 350 miljoner kronor. Jag skakar lite lätt på huvudet och fortsätter bläddra. På nästa sida kommer en annons från socialdemokraterna. 3000 nya jobb i Örebro löd budskapet. Herre jessus! Är det så majoriteten ser på ekonomin efter valet? Till socialdemokraternas försvar menade man inte att alla 3000 skulle arbeta i offentlig sektor. Istället lovade man att andra, dvs företagen, skulle stå för deras vallöften. Så praktiskt!

Jag undrar i mitt stilla sinne hur folk och media skulle reagera om jag och Centerpartiet la ut reformer för 350 miljoner kronor. Jag kom fram till att vi skulle bli offentligt utskrattade. Hur kommer det sig att jag inte skrattar?

Rasmus Persson

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive