Have an account?

Får makten blåljuga?

Jag är inte särskilt orolig för jobben säger Hans Karlsson. Jag känner inte att jag behöver förändra min politik säger Göran Persson. Hjälp oss säger Svenska folket.

Jobbfrågan är ganska typisk för min bild av socialdemokraterna. Man blundar och vägrar se sitt missslyckande. Det är sällan vi människor kritiserar oss själva, det är än mer sällan politiker gör det. Socialdemokraterna har haft makten forever. Hur ofta tror ni de har frågasatt sig själva?

Ett halvkänt ungdomsförbund på högerkanten har gjort en video som jag tycker illustrerar maktens trovärdighet när det gäller att stå för sina misslyckanden http://www.youtube.com/v/eNUlYs9Jc1o

Skall nu än en gång ut till valstugan fantastiskt kul!

PS: lovar att föra en mer aktiv blog i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive