Have an account?

Fy sjutton för mig som vill försämra för min egen sons utveckling

Jag såg idag ett pressmeddelande från sossarna (dock inte taget från SAPnet) om alliansens familjepolitik. Det märks att man är stressade i de socialdemokratiska leden. Lögner är blandade med de olika pariternas ställningstagande, dvs inte alliansens. Det finns dessutom en mängd medvetna felräkningar och antaganden för att svartmåla alliansens politik.

Jag är upprörd och förbannad skriver Lena Baastad Herrejösses! Kanske är det bra att Lena får känna sig upprörd och förbannad. Vi andra behöver bara titta ut genom dörren för att bli upprörd och förbannad över vad sossarna har ställt till med sin politik under de snaste 12 åren. Ökad segregation, ökade klassklyftor, ökad ojämställdhet och ökad maktkonsentration är bara några av de effekter som kommit ur socialdemokraternas politik.

Dessutom dryper den rapport som socialdemokraterna presenterat (som enbart handlar om hur dålig politik alliansen för och inget om vad de själva vill) av självgodhet och "we know it all". Det är enbart kommunal barnomsorg som kan uppfostra barnen. Inte föräldrarna eller om personalen t.ex. skulle starta ett kooperativ. Nä då förstår ni försvinner alla deras pedagogiska kunskaper för då arbetar man inte i kommunen längre. Nä hade det inte varit för Mats Sjöström och Lena Baastad så hade vi inte haft någon som uppfostrade våra ungar. Vilken tur jag har som småbarnsförälder att jag har Lena hur skulle det annars gå. Nu när jag enligt socialdemokraterna vill försämra för min son som går i ett kommunalt dagis.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Labels

Blog Archive