Have an account?

Socialdemokraterna i Örebro fortsätter vara maktfullkomliga

I ett pressmeddelande från socialdemokraterna går det att läsa följande:

"När det gäller kommunstyrelsens ordförande finns två alternativ: jag (läs Lena Baastad (s)) är socialdemokraternas och vänsterpartiets kandidat, men vem är den borgerliga kandidaten?"

Jag tycker det är intressant att vänsterpartiet valt att gå fram med en socialdemokrat som kommunens ledande politiker. Varför vill inte Murad Artin bli ordförande? Har han redan förlorat?

För mig är det ett ansvar för varje parti som ställer upp i kommunvalet att vilja leda kommunen. Det skulle för mig vara totalt uteslutande att gå till val på att ett annat parti skulle inneha den högsta politiska befattningen. Vad skulle det säga om mig och Centerpartiet?

Varför skall man rösta på ett parti som redan innan valet vill lägga den högsta makten till ett annat parti? Jag menar på att ett demokratiskt vals utgång spelar roll. Det betyder inte att det parti med flest antal röster blir kommunstyrelsens ordförande men det spelar en stor roll.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive