Have an account?

Almedalen

Idag pratade jag på ett seminarium i Almedalen som arrangerades av Junis. Seminariet handlade om barn till missbrukare. Jag var inbjuden eftersom Örebro kommun hade tagits fram som ett gott exempel.

Junis (IOGT-NTOs Juniorförbund) presenterar årligen en rapport kring kommunernas stöd till barn som växer upp i familj med missbruk.

Örebro kommun har under pågående finanskris satsat på verksamheten som arbetar med barn till missbrukare. Det är roligt att detta arbete har uppmärksammats nationellt. Det är en fullständigt lysande verksamhet som ger stöd till människor som har det väldigt tufft, därför har jag jobbat så enträget med att hitta finansiering för verksamheten.

Det var första gången jag var i Almedalen, vilket också var en upplevelse. Dels för att Visby är enormt vackert men hela tillställningen är smått märklig. Jag förstår dock inte varför allt intressant skall samlas på ett och samma ställe och slåss om utrymmet. Det borde vara lättare att lobba efter Almedalen.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive