Have an account?

Sverige mot narkotika

Det är nu ett tag sedan jag bloggade. Detta eftersom det varit hysteriskt mycket att göra. Att spara 551 miljoner kronor på ett så minst dåligt sätt som möjligt är inte enkelt. Detta skall jag blogga om senare. För tillfälligt borde det vara underlag för en roman känner jag.

Imorgon har jag den stora äran att öppna mässa Sverige mot narkotika här i Örebro. Detta kommer jag att göra tillsammans med Carina Dahl (s). Skälet till detta är att i frågor om samhällets syn på narkotika är vi helt överens. Vi får aldrig någonsin vika i vår övertygelse om nolltollerans när det gäller narkotikamissbruk. Min absoluta övertygelse är att skälet till att Sverige har mindre problem än många andra länder när det gäller narkotika är vår restriktiva syn i frågorna. Börjar vi släppa på detta genom såkallad "Harm reduction" kommer vi att få se mänskligt förfall i överflöd.

Mässan kommer att äga rum under onsdagen och torsdagen på Conventum.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive