Have an account?

Vaccinkö

Idag stod jag i två och en halvtimme i kö för att få vaccin mot svininfluensan. En något absurd händelse. För inte kan det finnas många länder, om något annat, där alla får gratis vaccin av staten. Detta måste man beakta när man står i kön. Om inte annat för att behålla förnuftet. Det är nämligen inte helt lätt att behålla när man i flera timmar stått stilla i 3-4 gradig kyla.

Vem är jag att säga att man kunde ha organiserat det annorlunda men jag kan konstatera att i t.ex. Skåne får man en tid hemskickad när man har möjlighet att få sitt vaccin. Jag kan även konstatera att jag då hade sluppit stå i flera timmars lång kö, utomhus i november. Är jag gnällig, förmodligen, men jag tror inte jag är den enda vilket värmer mig en smula.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive