Have an account?

Listorna klara

Nu är listorna till kommunfullmäktige i Örebro, landstinget och riksdagen klara. Det är skönt att vara med i ett parti utan interna stridigheter. Det var helt eniga stämmor som fastställde alla listorna.

Jag har fått förmånen att stå som första namn på Centerpartiets lista till fullmäktige i Örebro kommun. Det är andra valet jag fått detta ansvar. Jag skall villigt erkänna att jag var lite orolig inför provvalet. När man sitter som högsta ansvariga politiker i ett område som social välfärd måste man ta en del jobbiga beslut. Det är inte helt självklart att detta alltid mottas positivt i de egna leden.

Centerpartiets lista till Örebro kommun är väldigt bra. Den innehåller människor med många olika bakgrunder. Allt från jobbcoacher till pensionärer, busschafförer, barnmorskor, professorer och proffsboxare. Det visar på den bredd Centerpartiet står för.

Även riksdagslistan och landstingslistan är bra. Jag skulle dock vilja se fler människor med utländsk bakgrund på dessa listor. Detta är något som partiet i länet måste jobba mycket hårdare med under de närmaste åren.

Jag fick under lördagens distriktsstämma även förtroendet att stå på fjärde plats på riksdagslistan. Denna toppas av Sofia Larsen som är en av länets mest erfarna riksdagsledamöter. Hon har gjort ett fantastiskt bra arbete i riksdagen och jag är glad att hon valt att ställa upp för omval. Själv kommer jag att satsa min största kraft på kommunlistan.

Jag vill än en gång tacka alla er Centerpartister för det förtroende jag fått av er. Jag lovar att förvalta det väl.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive