Have an account?

Samarbete

I dagens NA har Lena (s) och Murad (v) skrivit något av den konstigaste invit jag läst. Om jag tolkade artikeln rätt var det ett försök att få miljöpartiet att byta sida efter valet, dvs samarbeta med s och v. Detta gjordes genom att först kasta skit på regeringen med diverse spridda lögner därefter skylla detta på miljöpartiet.

Inte för att jag är någon samarbetskonsult men jag är inte helt övertygad om att detta är det bästa sättet att övertyga någon om att samarbeta. För mig handlar samarbete om förtroende och respekt. Detta är inte socialdemokraternas gren. De har inte ens klarat av att kvala in.

Skälet till till samarbetet fungerat så bra mellan majoritetspartierna i Örebro är på grund av att vi respekterat varandras olikheter. Därtill har alla partier haft lika möjlighet att kunna påverka. Är det någon miljöpartist, centerpartis eller kristdemokrat som tror att socialdemokraterna skulle tillåta detta? Störst kör över mindre har varit deras paroll.

Som jag ser det har socialdemokraterna mycket kvar att lära vad gällande ledarskap.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive