Have an account?

Idag var vi av misstag ute i Bucks county som är en av de avgörande pusselbitarna för presidentkandidaterna i sina försök att vinna Pennsylvania. För att vinna delstaten måste man vinna förorterna till Philadelphia, varav Bucks är en av dem.

När man åker runt med bussen är McCains trädgårdsskyltar ett udda ting. Obama skyltdominans är i det närmaste totalt. I min lilla fördomsfulla värld trodde inte jag det. Därför var vår misslyckade resa till Bucks county ganska lärorik.

Imorgon skall jag se ett politiskt möte med Jay-Z, Diddy och Mary J Blige. Detta skall bli intressant inte bara för att detta är tre av världens kändaste människor men också för att företeelsen inte är så vanlig i Svensk politik. På sin höjd tar partier in några B-kändisar som uppträder på något möte. Detta är något helt annat.

Efter detta event skall jag vidare för att se Joe Biden (Obamas vice presidentkandidat). Att dessa två event är i Philadelphia en dag innan valet visar på vilket allvar demokraterna tar Pennsylvania. En annan intressant detalj är att Bidens fru även är med och skall tala. För mig som politiker är det extremt viktigt att skilja på offentligt och privat liv. Att min sambo skulle förknippas med min politik är för mig helt oacceptabelt. Detta är en intressant skillnad som jag hoppas att svensk politik inte kommer att ta efter, även om man enträget försöker.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive