Have an account?

Politikerskola

Idag medverkade jag på en politikerskola som Centerpartiet anordnar tillsammans med studieförbundet vuxenskolan. Skolan/kursen är för personer som vill engagera sig politiskt men har inte bestämt vilket parti.

Jag pratade om vad ett kommunalråd gör. När jag förberedde mig inför denna träff reflekterade jag i hur mycket möten vi sitter i. Första reflektionen var det var ju inte bra, men efter att funderat på vad dessa möten hade utmynnat i måste jag säga att det är en helt rätt prioritering.

Det har varit genom diskussion och dialog vi har kunnat åstadkomma Barnahus, fältassistenter, boende för ensamkommande flyktingbarn, Örebro län för en drogfri trafik, ÖREFÖR (Örebro förebyggande råd), halvägshus för kvinnor etc. Utan dessa möten och utan dessa diskussioner hade mycket inte kommit till och det som kommit till hade inte blivit hälften så bra.

Så jag måste tacka Lena för en bra politikerskola som har gett mig tillbaka ivern efter fler möten.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive