Have an account?

Barn till missbrukare

Jag måste erkänna att det finns vissa verksamheter som sätter mer spår än andra hos mig. En sådan verksamhet är SPUTNIK. Sputnik arbetar med barn till missbrukare. Ett arbete som länge har varit underprioriterat. Det är en grupp personer som mår väldigt dåligt men som kanske inte skriker högst.

Problemet har varit att hitta långsiktig finansiering. Idag har verksamheten finansierats genom olika projektbidrag, vilket inte är hållbart för en verksamhet eftersom man inte vet förutsättningarna. I min värld finansierar verksamheten sig själv många gånger om eftersom om vi inte skulle ha denna verksamhet så skulle kostnaderna bli långt mycket större senare.

Jag och majoriteten har under längre tid arbetat för att hitta en permanent finansiering. Detta är nu i hamn. Jag är mycket glad över att vi nu kan permanenta den verksamhet vi byggt upp i SPUTNIK.

Jag gick till val på att öka det förebyggande arbetet i socialtjänsten men även i andra verksamheter. Vill någon granska detta löfte är ni hemskt välkomna att göra det.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive