Have an account?

Bekymrad över Sverigedemokraterna




I dagens Na kan man läsa en intervju med Daniel Spiik (Sd). Själv vet jag inte om jag skall skratta eller gråta. Ok jag är ganska övertygad om att jag inte skall skratta.


Den syn sverigedemokraterna visar genom Daniel spiik är häpnadsväckande men det är inte det enda man kan läsa ur artikeln. Den visar även på hur Sverigedemokraterna ser på sitt uppdrag som politisk företrädare och hur allvarligt man tar det.


Under de senaste 4 åren har partiet lagt tre motioner. Så här svarar Daniel Spiik om innehållet "Jag kommer inte riktigt i håg vad motionerna handlade om. Det var så länge sedan vi lade dem." I Örebro kommun har man lagt en motion som man plagierat från en annan kommun. Man har dock glömt ändra i motionen vilket har gjort att motionen blir absurd. Dessutom har man inte brytt sig om att kolla om verksamheten redan fungerar i Örebro kommun, vilket den gör sedan massor med år.


Jag har som princip tvingat sverigedemokraterna i fullmäktige att ta ställning. Vid något tillfälle har Sverigedemokraterna svarat "jag sitter bara här för att lära". Vid ett annat tillfälle svarade man "Det är ett bra förslag och en sak som är säker är att vi iallafall inte har varit med om att driva igenom det." Det visar menar jag på ett förakt mot sitt uppdrag och sina väljare. Tänk om vi alla som är politiker bara sa att -nja vi sitter ju bara här för att lära och dessutom får vi betalt för det. Skulle det fungera?


Ni som funderar på att rösta på sverigedemokraterna ta några minuter och se vad deras representanter har uträttat eller försökt driva igenom. Reflektera några minuter jag ber er.

Inga kommentarer:

Labels

Blog Archive